21 Ocak 2018 Pazar

Antioksidan Gıdalar ve Faydaları

Son zamanların en popüler ve merak edilen konularından biri antioksidan gıdalar.Antioksidan, vücudumuzda bulunan ya da besinler ile de alabildiğimiz kimyasal maddelerdir.Beslenme yoluyla aldığımız en önemli antioksidanlar A, C, E vitaminleri ve Selenyumdur. 

Antioksidanları vücudumuza aldığımızda en önemli yararı çoğalmasını istemediğimiz serbest radikallerin oluşumunu önlemeleridir. Serbest radikaller hücrelere zarar verirler, antioksidanlar ise serbest radikallerle savaşıp hem hastalıktan korur hem de yaşlanmayla gelen olumsuz etkileri geciktirirler. Özellikle kalp ve şeker hastalıkları, gözdeki sarı nokta hastalığı, kanser ve bulaşıcı hastalıklar antioksidanlarla önlenebilir. Antioksidanları bir tedavi aracı olarak değil bu tarz hastalıklara yakalanmamak için önlem olarak düşünmeliyiz.


Brokoli, Lahana, Brüksel Lahanası, Karnabahar; kanser ve kalp hastalıklarının önlenmesine yardımcı olurlar.


Ispanak; içindeki lütein maddesi (bitkilerde bulunan sarı renkli organik bir renklendirici) ile vücuda güç kazandırır. Ispanak yiyen insanların gözlerinde katarakt ve sarı nokta hastalığı daha az görülür.


Domates; ciltte görülen lekeleri ve gözlerde kataraktı önler, ileri yaşlarda zihinsel fonksiyonların sürdürülmesine yardımcıdır, en güçlü antioksidanlardan biri olan likopen içerir. Lif açısından zengindir, kabuklarıyla tüketildiğinde antioksidan etkisi artar. İdrar söktürücü olması ile vücuttan zararlı maddelerin dışarı atılmasına yardımcıdır. 


Böğürtlen; bütün mor ve koyu kırmızı meyveler gibi bağışıklığı güçlendirir, lif, mineral, pektin, C vitamini ve iyileştirici antioksidan içerir. Kolesterol seviyesinin azaltılmasında etkilidir.


Sarımsak; kalp sağlığı, kolesterol seviyesini dengelemek, yüksek tansiyonu düşürmek, serbest radikallere karşı mücadele etmekte etkilidir.


Kırmızı üzüm; en güçlü antioksidanları içerir, kalp sağlığını destekler, kandaki pıhtılaşmayı azaltır, kan damarlarının açık ve esnek olmasını sağlar.


Havuç; A vitamini ve karoten içeriğiyle kanser, kalp hastalıkları ve romatizmaya karşı koruyucudur, gözleri güçlendirir, mide ve bağırsak hastalıklarını önler. Vitamin ve mineral bakımından zengindir. 


Soya; kolesterolü düşürür, kemik erimesini engeller, menopozun etkilerini azaltır.


Tahıllar; bağışıklık sistemini destekler, Alzheimer hastalığının ilerlemesini yavaşlatır, romatizma tedavisinde etkilidir. 


Yeşil Çay; içindeki E vitamini ile mükemmel bir antioksidan kaynağıdır, ayrıca bir antioksidan türü olan kateşin in bir türü olan Epigallokateşin Gallat diğer bütün antioksidanlardan daha etkin serbest radikallere saldırarak kanserli hücre gelişimini önlemeye yardımcıdır. Şeker hastalığından korunmada yardımcıdır. Ek bir bilgi olarak yeşil çay, vücut yağlarının yakılmasını hızlandırıcı özelliğiyle kilo vermeye de yardımcı bir bitkidir.


Greyfurt; C vitamini içerir, vücuttaki toksin maddelerin dışarı atılmasını sağlar. Sigara içme isteğini de azaltığı bilinmektedir.



Kereviz; K vitamini içerir, yüksek tansiyona ve kolesterole iyi gelir, idrar söktürücüdür. 

Farklı internet sitelerinden derledim.
Fotoğraflar Google görsellerden alınmıştır. 







 





44 yorum:

  1. Cok guzel anlatmissin canim💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim Aşkımcım :)

      Sil
  2. Kereviz hariç hepsini severek yiyorum . Bilmediğim Faydaları da saymakla bitmezmiş 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerevizi rendelenmiş haliyle salata ve zeytinyağlı kereviz olarak öneririm, çok lezzetli oluyor.

      Sil
  3. Çoğunu çok seviyorum ❤️ Çok önemli besinler 😍

    YanıtlaSil
  4. Birçok sebzeyi çok severek tüketiyorum ablacığım, gerçekten insan ne yerse o oluyor. Sağlıklı beslendiğimde daha dinç ve zinde hissediyorum kendimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın, katkılı bir şey yediğimde dilimde tuhaf bir tad oluşuyor :)

      Sil
  5. Yine ne güzel bilgiler ♡♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ümrancım çok teşekkürler canım :)

      Sil
  6. hemen hepsini tüketiyorum. Çok güzel anlatmışsın Esracım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun :) çok teşekkür ederim Lerzancım :)

      Sil
  7. Brokoli ve karnı baharı salata yaparak veya üzerine yoğurt tüketiyorum. Sebze ve meyvelerden hemen hemen hepsini tüketiyorum. Ayrıca yoğun çalışma temposuna sahip birisi olarak dinç tutması için bol miktarda kahve tüketiyordum. Fakat zararını görünce haftada 1'e indirdim. Onun yerine kafein bakımından hem sağlıklı hemde kahveden daha etkili olan yeşil çayı tüketiyorum. Kesinlikle herkese öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sebzeleri çiğ ya da haşlayarak yoğurtla tüketmeyi çok seviyorum. Yeşil çayla çok anlaşamasam da yine de içmeye çalışıyorum :)

      Sil
    2. Esra abla bende yeşil çay sevmiyorum ama fayda sağladığı için sevmeye çalışıyorum :)

      Sil
  8. Hepsini de çok severim 😊 Teşekkürler esra ablacim😍😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de okuduğun için teşekkür ederim Çağlacım :)

      Sil
  9. Bu aralar hepsinden uzak kaldığımı görüyorum, En etkilisi kesinlikle sarımsak, kendisi her derde deva çünkü. Yarın gideyim de ıspanak alayım kendime :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun şimdiden Elifcim :)

      Sil
  10. Ne guzel bilgiler tesekkurler oncelikle 😊Bende hepsini severwk tuketiorum aslinda 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun size de, ben de hepsini çok seviyorum :)

      Sil
  11. Bu değerli besinleri daha fazla tüketmeye özen göstermek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısın, pazardan elimden geldiğince mevsiminde alıyorum hepsini :)

      Sil
  12. hemen hepsi mutfağımın baş köşesindedir:)

    YanıtlaSil
  13. Çok faydalı bir yazı olmuş canım. Bilgili bir şekilde tüketmemizde yarar var.
    Kalemine sağlık.
    Sevgiler 😍 😘

    YanıtlaSil
  14. yeşil çay hariç hepsini severim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hepsini seviyorum, yeşil çayı da içiyorum faydasından dolayı çok sevmesem de :)

      Sil
  15. Kereviz yoğurt ve ceviz ile çok güzel oluyor. Bu güzel bilgiler için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de yaparım bu tarifi çok da lezzetli oluyor, biraz da sarımsak ekliyorum :)

      Sil
  16. Greyfurt haric hepsini severek tüketiyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Greyfurtun zarını çıkararak yiyorum ben daha lezzetli oluyor.

      Sil
  17. Hepsini de keyifle tüketiyorum :)

    YanıtlaSil
  18. Brokoli hariç hepsini seviyorum, bir tek brokoliyi sevmiyorum. Kerevizi zeytinyağlı çok seviyorum, ıspanağı da kavurup yumurtalı bayılıyorum ama yıkaması çok zahmetli..çok zaman alıyor:( eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brokoliyi haşlayıp yoğurta batırarak yiyorum, çok lezzetli oluyor. Haşlarken suya zeytinyağı ve tuz ekliyorum :)

      Sil
  19. Çok yararlı bilgiler sağol canım.

    YanıtlaSil
  20. Elimizden geldiğince sağlıklı beslenmeye özen gösteriyoruz da sağlıklı diye aldığımız şeyler doğal mı onu bilemiyorum işte :(

    YanıtlaSil
  21. Besinleri doğru kullanmak yaşlanmayı da yavaşlatır. İçlerinden bazıları hipotroidi olan kişilere yasak. İyot tutucu olduğundan vücut ihtiyacı olan İyotu kullanamıyor.

    YanıtlaSil
  22. Mevsiminde tüm sebzeleri meyveleri tüketmeye dikkat ediyorum ,bilgiler için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  23. Bu yayını çok faydalı buldum ablacım ellerine sağlık <3
    Kesinlikle daha dinç olmak daha kaliteli bir yaşam sürmek için bu besinleri tüketmek gerek.
    Paylaşım için teşekkürler <3

    YanıtlaSil