Kolay ve Çok Lezzetli Bir Kek

Küçük bir tarif defterim var, mutfak çekmecemde durur yıllardır, denediğim ve beğendiğim tarifleri hemen ona not alırım. Uzun zamandır kullandığım için biraz yıpranmış defterim, bazı sayfaları ıslanmış tarifleri okurken bazı sayfalarının kenarları kıvrılmış. Yeni bir defter yazmanın zamanı geldi sanırım. İçindeki tarifleri tek tek yeniden yapıp yeni bir deftere yazmak istiyorum. İlk olarak bir kek yaparak başladım. Bu tarif yaklaşık 5 yıldır aralıklarla yaptığım her yaptığımda sorunsuz pişen bir tarif. Hem buraya hem de deftere yazıp, fotoğraflarını da eklemek istedim elimden geldiğince. 




Malzemeler:2 yumurta, 1 su bardağı toz şeker, 125 gr margarin (ben kutu margarin kullanıyorum), 1 çorba kaşığı kakao (istenirse 1 çay bardağı kakaoyu tüm hamura ekleyip kakaolu kek de yapabilirsiniz), 1/2 su bardağı süt, 1 paket kabartma tozu, 2 su bardağı un, istenirse ceviz.
Derin bir kaba margarini alıp toz şekerle çırptım.




Üzerine yumurtaları kırdım ve çırpmaya devam ettim.



Süt ekledim, kabartma tozu ve unu da ekleyip kek hamurunu hazırladım. 



Ceviz ekleyecekseniz unla birlikte istediğiniz büyüklükte ekleyebilirsiniz. Kek hamurundan küçük bir kase ayırıp kakaoyu karıştırdım. 



Beyaz olan hamuru yağlanmış kek kalıbına döktüm, üzerine kakaolu kısmını döküp bir çatalla diğer hamurla karıştırmaya çalıştım. Ne kadar karışırsa pişen kek o kadar desenli oluyor aslında. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 30 dakika pişirdim, benim fırınım turbo pişirme süresi sizin fırınınıza göre değişebilir. Soğuyunca kalıptan çıkardım ve dilimleyerek servis yaptım. 





5 Yorumlar

  1. Yıllardır yaptığım kekler kabarmıyor neden bilmem. Yarın bu tarifi yapayım, yarın derken bugün yani neredeyse sabah oldu:)
    Sonucu muhakkak sizinle paylaşacağım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim denemek istemenize Hüzün Sarisi inşallah güzel bir sonuç alırsınız, bazı tarifler söylediğiniz gibi kabarmıyor ama bu tariften ben çok memnunum, şimdiden afiyet olsun, sevgiler :)

      Sil
  2. Benim yaptığım kek daha sulu gibi oluyor sizinki baya yoğun benim kekleri pişmeme nedenini buldum sanırım :) takipteyim blogumada beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

YAZARIN ADI

ESRA TAKIM

İZLEYİCİLERİM