Kinoa Nedir Nasıl Kullanılır



İlk kez aldığım ve kullanmaya başlayacağım Kinoa'yı sağlıklı beslenme programlarında çok sık duyuyorum. Peki Kinoa nedir ve nasıl kullanılır?

Güney Amerika'daki And Dağlarında doğduğu bilinen Kinoa'yı ilk olarak İnka'lar kullanmaya başlamış yani tarihi çok eskiye dayanıyor. Şekil olarak minik mercimeklere benziyor. Ispanakgiller familyasından. 

Kinoanın ünü NASA astronotlarının besin ihtiyacını gidermesi ile başlamış ve Birleşmiş Milletler 2013 yılını Kinoa Yılı ilan etmiş. 

Kinoanın yenilebilir kısımları minik tohumları, bitkinin etli yaprakları var. Kinoa tohumu yüksek değerli bir besin kaynağı. İnsan vücudunun ihtiyaç duyduğu, ancak gıda takviyesi ile giderebildiği 9 aminoasit içeriyor. Ayrıca vitamin, mineral ve bol miktarda lif içeriyor. A, B, C, D ve K vitaminleri, magnezyum, demir, çinko, kalsiyum ve fosfor açısından zengin. Kolesterol içermiyor.

Haşlanmış 1 su bardağı Kinoa 222 kcal

Metabolizmayı 5 kat hızlandırıyor. Yağların yokolmasına yardımcı. Kabızlık için de birebir. Yaşlanmayı geciktiriyor. 

Veganlar için mükemmel bir protein kaynağıdır. 

İçeriğindeki yüksek demir nedeniyle kansızlık problemi olanlara önerilir. 

Zengin bir kalsiyum kaynağı yani kemikler ve dişler için çok yararlıdır. 

Gluten içermemesi nedeniyle Çölyak hastaları için de uygundur. 

Çorbalarda, yemeklerde, salatalarda kullanılabilir, pilavı yapılabilir. Un haline getirilerek kek, kurabiye yapılabilir.

Siz Kinoa yı nasıl kullanıyorsunuz yorum bölümünde cevaplarınızı bekliyorum. 

8 Yorumlar

  1. Ben çok kullanırım.cok da severim ciddi olarak tok tutuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de her zaman mutfağımda bulunacak bir besin oldu :)

      Sil
  2. Kinoa'yı ben de çok duyuyorum ama hiç denemedim. Ne kadar faydalı bir besinmiş, en kısa zamanda ben de deneyeyim :)

    YanıtlaSil
  3. Kiono yı bende duydum ama hiç tüketmedim Türkiye de yeni yeni üretiliyor diye biliyorum gerçekten çok faydalıymış teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. ay çok severim salatalarda kullanıyom heeeep başka şeylerde de deneyim madeeem :)

    YanıtlaSil
  5. Çok faydalı bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Yoğurt ile yenildiğinde inanılmaz tok tutan mucizevi rejim vazgeçilmezi...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

YAZARIN ADI

ESRA TAKIM

İZLEYİCİLERİM