Tuz Lambası ve Faydaları

Tuz Lambası

Gece lambası kullanır mısınız, ben kullanıyorum. Bir süredir gece lambası olarak tuz lambası kullanıyorum hem aydınlanıyorum hem faydalanıyorum. 

Tuz lambasını yalnız gece değil gündüz de faydalanmak için çalışma ortamlarınızda kullanabilirsiniz. 

Tuz lambası kaya tuzu bloklarının içine ampul yerleştirilerek hazırlanıyor. Kaya tuzu kimi zaman doğal haliyle kimi zamanda değişik şekillerde üzeri süslenerek tuz lambası haline getiriliyor. Yüzde 100 doğal ürünler.

İnsanların dağda, deniz kenarında, doğal bir su yanında kendini rahat hissetmesi bu ortamlardaki havadaki sağlıklı negatif iyonlar. Negatif iyonlar havaya tazelik, canlılık verip havadaki bakterileri azaltırlar. Evlerimiz televizyon, bilgisayar gibi elektrikli aletlerin yaydığı pozitif yüklü iyonlarla doluyor. Uzun süre bilgisayar başında çalışma insanda sinir gerginliği ve uykusuzluğa neden oluyor. 

Tuz lambası yandığında tuz hafifçe ısınarak odadaki nemi üzerine topluyor. Bu moleküller ayrıca küf, bakteri ve alerjenler gibi hava kirleticilerini de taşıyorlar. Tuz lambası ile temas edince de kirlilik tuza hapsoluyor. Bu da tuz lambasının yüzeyinin belirsiz de olsa ıslanmasına yol açıyor. Lamba tuzu ısıttığı için tuz kuruyor. Sonucunda kristal tuz odaya negatif yüklü iyon saçıyor. Negatif yüklü iyonlar odadaki pozitif yüklü iyonlarla birleşerek ortamın nötral hale gelmesine yani temizlenmesine yardımcı oluyorlar. 

Böylece tuz lambası, baş ağrısından, stresten ve uykusuzluktan kurtulmanıza yardımcı oluyor. 

Negatif iyonların faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

Stres, fiziksel ve ruhsal yorgunluk, uykusuzluk ve ağrılara iyi geliyor. 

Nezle, migren, astım rahatsızlıklarına faydalıdır, akciğer kapasitesini artırıyor. Solunum yolu problemlerinin ortadan kalkmasına yardım ediyor. 

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

Enerji veriyor.

Konsantrasyonu artırıyor.

Çocuklar için fiziksel ve ruhsal gelişim için temiz hava sağlıyor. 

Sigara dumanının olumsuz etkilerini de azaltıyor. 

46 Yorumlar

  1. Bunu Çankırı'dan alacaktım, detaylı incelemek içinse zamanım yoktu. Neyse, bir dahaki sefere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internet sitelerinden de alabilirsin canım :)

      Sil
  2. geçen gördüm bu lambalardan da almadım doğal olup olmadığına emin olamadım 100 tl gibiydi fiyatı normal mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuz lambalarının fiyatları büyüklüğüne ve üzerindeki işçiliğe göre değişiyor. Yaklaşık 50 TL den başlıyor fiyatlar. 100 TL da normal bir fiyat, güvenilir bir yerden alınırsa genelde Çankırı tuz firmaları imal ediyor, doğal oluyor.

      Sil
  3. Gece lambası pek kullanmak. Işıkla uyumanın gelisme hormonu üzerine ters etkileri olduğunu duymustum. Hos gelistik artik gelisecegimiz kadar ama olsun :) bu tuz lambasi daha mantikli geldi bana canm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duymuştum bende anlattıklarını ama hafif ışıkta uyumak bana iyi geliyor :)

      Sil
  4. Aaa! İlk kez duyuyorum hatta akışta tuz lambası başlığını duyunca Allah Allah bu ne ola ki dedim. Blog okumanın faydaları insan her gün yeni bir şey öğreniyor. Bu arada ışıksız asla uyuyamam, illa ışıklar yanacak. Çok teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hafif ışıkla uyumayı seviyorum :)

      Sil
  5. Çok merak ettim, fırsat yakalarsam kesinlikle alacağım :)

    YanıtlaSil
  6. böyle bir özelliği olduğunu bilmiyordum. sanırım benim de almam gerekiyor. :)

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar faydası varmış tuz lambasının. Dekoratif olarak da çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet görüntüsünü ben de çok seviyorum :)

      Sil
    2. Waow harikaymış gerçekten . 😂😂 Ne güzel anlatmışsınız , sevgiler . 😊

      Sil
  8. Un post muy interesante! Muchas gracias por tus comentarios en mi blog! ♥️♥️♥️

    YanıtlaSil
  9. Görünüşü çok dekoratif ve çok faydalıymış mutlaka alınmalı 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de görünüşlerini çok begeniyorum :)

      Sil
  10. İlk kez duydum. Hemen inceleyeceğim. Çok teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  11. Bize de hediye olarak getirmişlerdi. Gerçekten hem şık hem faydalı ama çok ağııırr :)

    YanıtlaSil
  12. Ben kullanamıyorum.. odanın karanlık olması tercihim..

    YanıtlaSil
  13. Tuz lambasının ne çok faydası varmış meğer. Hiç kullanmadım bir ara heves ettim ama alıp kullanmak nasip olmadı .

    YanıtlaSil
  14. Ben de istiyorum tuz lambasi bakayim nerelerde bulabilirim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden güle güle kullan Deryacım :)

      Sil
  15. Genelde yatmadan önce açılmalı bence 1 saat önce filan hani uyurken ışık istemiyorsanız diye çok kullanmadım belli bir süre ufak tefek faydalrı oluyor sanırım teşekkürler esra hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işık istemeyenler bu şekilde kullanabilir tabi, ben ışık seviyorum uyurken :)

      Sil
  16. ilginç nerde satılıyo buuuu alırıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internette çok var, ayrıca aktarlarda da satılıyor :)

      Sil
  17. Tuz Lambalarının bilmediğin ne çok özelliği ne çok faydası varmış . Her eve lazım gerçekten.

    YanıtlaSil
  18. Tuz lambasının özelliklerini duydum. Çok hoşuma gitti. Ama ihmal işte.. Henüz temin etmedim. Aklımda dursun.

    YanıtlaSil
  19. Canım nasıl güzel anlatmışsın bilmiyordum sadece dekorasyon amaçlı kullanılır sanıyordum mutlaka tuz lambası almalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah faydasını görürsün canım :)

      Sil
  20. çok farklı ve faydalı bilgilere değiniyorsun teşekkürler.

    YanıtlaSil
  21. Yanıtlar
    1. Senin odana da çok yakışır Fatmacım :)

      Sil
  22. Esracım emeğine sağlık çok faydalı bir yazı olmuş. Mutlaka ben de denemeliyim. Satın alabileceğim, önerebileceğin bir adres var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeldacım teşekkür ederim :) Çankırı tuz firmalarından birinden satın alabilirsin, ben yıllar önce almıştım, aktarlarda da satılıyor tuz lambaları :)

      Sil
  23. hiç duymamıştım faydalı yazı olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  24. Tuz lambası gerçekten de faydalı bir şey. Çankırı'ya giden bir yakınım geçen yıl tuz sabunlarından getirmişti. Onlar cilde çok faydalı oluyor. Bir daha gidişinde kendisinden lamba istemeyi düşüyorum. Tamamen doğal bir ürün ve dediğiniz gibi artık şu elektronik cihazlar yaşamı tehdit eder hale geldi. Etkilerini azaltması çok önemli. Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

YAZARIN ADI

ESRA TAKIM

İZLEYİCİLERİM