CE İşareti nedir ?

CE İşareti


CE işareti  birçok ürün paketinde çok rastladığım ve anlamını tam olarak bilmediğim bir işaretti. Araştırıp, sizlerle de detaylı şekilde paylaşmak istedim. 

CE işareti, üzerinde bulunduğu ürünün Avrupa ürün mevzuatlarına uygunluğunu gösteriyor. CE "Conformite European" kelimelerinin kısaltılması ve anlamı Avrupa Normlarına Uygunluk. 

Bir ürün ya da ürün grubunun, Avrupa Birliği'nin sağlık, güvenlik, çevre ve tüketicinin korunması konusunda oluşturmuş olduğu, ürün direktifleri olarak anılan temel gerekliliklere uygun olduğunu gösteriyor. 

CE işareti, taşımayan ürünler, Avrupa Birliği ülkelerine giremiyor, bu nedenle CE işareti, ürünlerin Avrupa Birliği iç pazarında serbestçe dolaşımına olanak veren bir "Endüstriyel ürün pasaportu" olarak tanımlanabilir. 

CE işareti, bir kalite markası değil, herhangi bir yerden alınan marka olmayıp, imalatçı tarafından ürüne yapıştırılıyor. 

CE işareti nin yukarıdaki görseldeki formatta olması gerekiyor, genişletiliyor ya da daraltılıyorsa oranların korunması gerekiyor. 


Görsel Google görsellerden alınmıştır. 






33 Yorumlar

  1. Hic dikkat etmemisim canm sen diyince farkettm valla cok sagl :)

    YanıtlaSil
  2. hiç dikkat etmemiştim ama çok güzel bir bilgi paylaşımı olmuş cnm :)

    YanıtlaSil
  3. Faydalı paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Görüyordum ama ne anlama geldiği konusunda bilgim yoktu teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  5. Ne yazık ki bu ayrıntıya çok dikkat edilmiyor....İsabet oldu detaylar...

    YanıtlaSil
  6. Hiç dikkat etmemiştim, teşekkürler Esracım ;)

    YanıtlaSil
  7. Bende billmiyordum eso ablam güzel paylaşım olmuş.❤

    YanıtlaSil
  8. Doğrusu ben de bilmiyordum canim iyi ki anlattin dikkat edecegim bundan sonra 😊

    YanıtlaSil
  9. Hiç akla gelmeyen bir şeyi araştırmanız ne kadar güzel, faydalı paylaşım için emeğniize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözleriniz için :)

      Sil
  10. Ce işareti güven uyandırıyor. Bazen özellikle bakmayı unutuyorum bir şeyler alırken. Ama hatırladıkça Ce işaretli ürünler almaya özen gösteriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paketlerin üzerini okumaya gayret gösteriyorum ben de :)

      Sil
  11. bilmiyodum, iyi bişiymiiş :)

    YanıtlaSil
  12. Şimdiye kadar hep görüyordum ancak ne anlama geldiğini bilmiyordum. Teşekkürler Esra’cım bu güzel bilgi için.

    YanıtlaSil
  13. daha önce bu konuyu görmüştük ama hangi dersete gördük şimdi çıkaramadım ama hatırlatma güzel oldu Esra hanım elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Kızım küçükken oyuncak alırken CE işaretine dikkat ederdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mümkün oldugunca dikkat ediyorum :)

      Sil
  15. Tam pazarlama bilgileri bunlar.Teşekkürler ablacım.

    YanıtlaSil
  16. CE işaretini sıklıkla ambalajlarda görüyoruz ama açıkçası ben de çok dikkat etmemiştim. Sayenizde öğrenmiş olduk. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

YAZARIN ADI

ESRA TAKIM

İZLEYİCİLERİM