Güneş Kremi Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Güneş Kremi Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler 

Güneş kremleri cildinizi güneşin zararlı ışınlarından koruyarak cilt kanseri, erken yaşlanma ve güneş yanıkları riskini azaltıyor. Ayrıca güneş lekelerine karşı da koruyor. 

UV ışınlarına uzun süre maruz kalınınca ciltte kızarma, derinin kabarması ve soyulması yaşanarak hücreler zarar görür. UVA ve UVB olarak iki UV ışını vardır. Dünya yüzeyine ulaşan UVA ışınlarının % 95 i ultraviyole radyasyondan oluşmaktadır. UVB ışınları daha az yaygındır ama onlar da cilde zararlı ışınlardır. 

Güneş kremi kullanırken dikkat edilmesi gerekenler; kreminizi güneşe çıkmadan yaklaşık 30 dakika önce cildinizin güneş gören yerlerine sürmelisiniz. 

Denize girip çıktıktan sonra da yenilemelisiniz. Sürdükten sonra etkileri yaklaşık 2 saat sürmektedir. Yüksek SPF değeri daha iyi koruma anlamına gelmektedir. Güneş kreminiz UVA ve UVB ışınlarının her ikisine karşı da etkili olmalıdır. 

Hamileler paraben içermeyen ürünleri tercih etmelidir. 

Güneş ışınlarının dik olarak geldiği saatlerde güneşe çıkılmamalıdır.  

51 Yorumlar

  1. Paylaşım için teşekkürler en kisa zamanda beyaz kuşuma bir tane almam lazım 😊

    YanıtlaSil
  2. Birde tembellik etmeyip kullanmayı unutmasam 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ilk günler bende kullanıyorum ama sonraki günlerde tembellik ettiğim oluyor 😊

      Sil
  3. Güle güle kullan canım güneş kremi önemli :)

    YanıtlaSil
  4. Yazı için biz teşekkür ederiz😊

    YanıtlaSil
  5. Güzel haber iyi günlerde kullan canım :)

    YanıtlaSil
  6. Ben Sebamed'i kullanıyorum. Niveanın da nemlendiricisini kullanıyorum. Biraz ihmalkarım bu konuda. Güneşe çıkınca bir kez sürüp bir daha da gün boyunca kullanmıyorum.

    Bu aralar güneş sütü alacaktım. Önerdiğiniz ürünleri deneyeyim. Money Clup kartlı kampanya da iyiymiş.

    Paylaşım için teşekkürler. Güzel günler dileklerimle, sevgiler:)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de değişik markalar kullanıyorum son olarak bu markaları aldım 😊 sevgiler

      Sil
  7. Güle güle kullanın Esra hanımcım😘 Nivea Deniz kenarında benim de tercihim. Ama yüzüm hassas olduğu için başka yüksek faktörlü markalar tercih ediyorum. Teşekkürler bu faydalı bilgiler için . Sevgiler 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Meltemcim, yüz için bu ürünleri kullanmıyorum, bir de siperli şapka takmayı unutmuyorum :)

      Sil
  8. Bende baya beyaz tenliyim iyi oldu bu yazı teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
  9. Geçen yıl bayağı nivea ürünü kullanmıştım ama bu yıl henüz karar veremedim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sürekli değişik markaları kullanıyorum 😊

      Sil
  10. Benimde cagla gibi kizima almam lazim yazi getiremedikki alalim 😀 tesekkr ederim yazi icin de 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim 😊 güle güle kullanın şimdiden

      Sil
  11. Nivea veya Arko'nun güneş kremlerini denemedim doğrusu bir fikrim yok. Önerilerinize sonuna dek katılıyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha önce kullanmıştım bu markaları, başka markalardan da var elimde, neye rastlarsam onu alıyorum galiba 😊

      Sil
  12. Emeğinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  13. Güneşten koruyucu kremlerin aslında yaz olduğu kadar kış mevsiminde de kullanılması lazım ama alışkanlık olmamış çoğumuzda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız Yeşim Hanım, sürekli nemlendirici kullanıyorum ama tabi güneş koruyuculuğuna dikkat etmiyorum, az da olsa içlerinde koruyuculuk oluyor ama 😊

      Sil
    2. Ayyy o nemlendiriciyi bile süremeyenler var (örnek ben :) ) Yok ben kesin kozmetik üşengeç biriyim bu net.....

      Sil
  14. Nivea 50+ benim de favorim. Her sene mutlaka denize giderken yanımda götürürüm.

    YanıtlaSil
  15. I love the work you do on your blog, I hope to see you on my blog very soon!!
    💚💚💚

    YanıtlaSil
  16. Çocuklara 50 korumali aliyorum da ben bronzlastirici yaglari daha çok seviyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz de 50 ile başlayıp sonra azaltıyoruz :)

      Sil
  17. Biodermayı çok severek kullanıyorum ben de :)

    YanıtlaSil
  18. Ben de vücudum için nivea markasına güveniyorum <3

    YanıtlaSil
  19. En sık yapılan hata en basit olanı aslında. Güneşe çıkmadan en az yarım saat öncesinde sürülmesi gerektiğini hep göz ardı ediyoruz. Bilgilendirme için teşekkürler canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evden çıkmadan sürmeye çalışıyorum ama söyledigin gibi unutabiliyor insan :)

      Sil
  20. Osman Müftüoğluna göre yeterli miktarda D vitamini almak için önce biraz güneşlenip sonra koruyucu sürmeli ve duş alırken de sabunlanmamalıymışız. Çokkkkk teşekkürler tanıtım için Esra cığım 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Yıldızcıgım verdigin bilgiler için :)

      Sil
  21. Konu ile ilgili bir dörtlük yazasım geldi Esra Hanım.
    Bir miskini gördün ise,
    Bloguna vardın ise,
    Yarın anda sana gele,
    Gezmenin hakkını verdin ise.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün gecikmeyle blogunuzu ziyaret ettim :)

      Sil
  22. Güneş koruması önemli, kizim korumaya rağmen bu yil hafif alerjik reaksiyon gösterdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hemen kızarıyorum koruma ürünü sürmezsem

      Sil
  23. Güneş kremi kullanımı gerçekten önemli. Ama tembellik etme durumu bende de de hat safhada. :) Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

    YanıtlaSil
  24. heeey saaaol en faydalı bilgi bugünler için. bi dee, baksan yaa, eski arkadaşlarımız, bazıları yazmıyo artıııık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatil mevsimi oldugundan herkes bir yerlerde, belki ondandır :)

      Sil
  25. bir kaç yıl öncesine kadar leke nedir bilmezdim. bir gün ilk yaz güneşi elmacık kemiklerimin üzerine koyu lekeler bırakınca güneş kremleri ile tanıştım. şimdi vazgeçilmezim oldular doğal olarak. söylediğiniz gibi tazelemek önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lekeler üzerindeki etkileri de söylediginiz gibi çok önemli
      ben de sizin sitenizi ziyaret ettim :)

      Sil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

YAZARIN ADI

ESRA TAKIM

İZLEYİCİLERİM