Kaliteli Uyku İçin İpuçları

Yeterli ve sağlıklı uyku bedensel ve zihinsel olarak dinç olmamızı sağlar. 

Uykudan mutlu bir şekilde uyanmak için dikkat etmemiz gerekenler şöyle;

Yatış ve kalkış saatlerimizi hafta içi de hafta sonu da aynı tutmalıyız.

Akşam yemeğimizi yatmadan 2-3 saat önce yemeliyiz. 

Yatmadan önce ılık süt içerseniz ya da ılık duş yapmak uyumayı kolaylaştırır. 

Düşünceliyseniz ya da sorunlarınız varsa uyumanız zorlaşır.

Yatmadan kısa süre önce egzersiz yapmamalısınız. 

Mümkün olduğunca sağ tarafımıza yatmalıyız. 

Yattığımız odanın sıcaklığı (18-21 derece), nem oranı, yatağımızın rahatlığı, yastığımızın uygunluğu ve ortamdaki gürültü uyumamız için önemlidir. 

Odada ışık bulundurmayın. 

Uykunuz geldiğinde yatağa yatıp gözlerimizi kapamalıyız, telefonla uğraşmak, televizyon izlemek uykuyu kaçırır. 15 dakikada uyuyamadıysanız kalkın.

Yatmadan önce kahve, çay, enerji içeceği, sigara, alkol, bazı ağrı kesici ilaç ve asitli içecekleri tüketmemeliyiz, uyarıcı özellikli olduklarından uyumak zorlaşır. 

Yeterince uykusunu alamayan vücut yorgun olduğundan fazla enerji harcamaz bu da obeziteyi tetikler. 


Görsel pexels.com dan alınmıştır. 






Yorumlar

  1. Sabahları hep yorgun kalkıyorum ben de. Ama zihnim çok yorgun, öyle çok şey var ki, düşündüğüm, uyusam da zor uyuyor, kalkınca da yorgun kalkıyorum. :( Eline sağlık tüm öneriler çok iyi....

    YanıtlaSil
  2. Great post.

    www.paginasempreto.blogspot.com.br

    YanıtlaSil
  3. Uyku problemi için faydalı bir yazı olmuş. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. Bense geceleri daha geç uyuyup daha çok kitap okuyayım diye mücadele ediyorum. Başımı yastığa koydummu şıp diye uyuyorum çünkü yorgunluktan.😊
    Bu arada bayramınız kutlu olsun!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elimden geldiğince birkaç sayfa kitap okuyorum ben de :)

      Sil
  5. Kesinlikle hepsi çook doğru özellikle bir madde dikkatimi çekti ki oda '' odada ışık bulundurmamak'' ama maalesef benım karanlık fobimden dolayı asla yapamadığım bir şey ve bunun zorluğunu (uykuya dalmakta) çok yaşıyorum. :/ Öneriler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. bende uyumadan önce kitap okurum :) İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  7. Bu aralar kilo almaya başladım, geç yatmanın da etkisi olabilir sanırım. Bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Sabahları yorgun kalkıyor olmam kilo vermemle oldukça azaldı. En çok sıcak etkiliyor benim uyku kalitemi. Yemek de önemli, yatmadan önce bir şey yenilmemeli. Tavsiyeler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Burada yazanlar gerçekten de işe yarayan ip uçları..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder