21 A─čustos 2018 Sal─▒

Kaliteli Uyku ─░├žin ─░pu├žlar─▒

Yeterli ve sa─čl─▒kl─▒ uyku bedensel ve zihinsel olarak din├ž olmam─▒z─▒ sa─člar. 

Uykudan mutlu bir ┼čekilde uyanmak i├žin dikkat etmemiz gerekenler ┼č├Âyle;

Yat─▒┼č ve kalk─▒┼č saatlerimizi hafta i├ži de hafta sonu da ayn─▒ tutmal─▒y─▒z.

Ak┼čam yeme─čimizi yatmadan 2-3 saat ├Ânce yemeliyiz. 

Yatmadan ├Ânce ─▒l─▒k s├╝t i├žerseniz ya da ─▒l─▒k du┼č yapmak uyumay─▒ kolayla┼čt─▒r─▒r. 

D├╝┼č├╝nceliyseniz ya da sorunlar─▒n─▒z varsa uyuman─▒z zorla┼č─▒r.

Yatmadan k─▒sa s├╝re ├Ânce egzersiz yapmamal─▒s─▒n─▒z. 

M├╝mk├╝n oldu─čunca sa─č taraf─▒m─▒za yatmal─▒y─▒z. 

Yatt─▒─č─▒m─▒z odan─▒n s─▒cakl─▒─č─▒ (18-21 derece), nem oran─▒, yata─č─▒m─▒z─▒n rahatl─▒─č─▒, yast─▒─č─▒m─▒z─▒n uygunlu─ču ve ortamdaki g├╝r├╝lt├╝ uyumam─▒z i├žin ├Ânemlidir. 

Odada ─▒┼č─▒k bulundurmay─▒n. 

Uykunuz geldi─činde yata─ča yat─▒p g├Âzlerimizi kapamal─▒y─▒z, telefonla u─čra┼čmak, televizyon izlemek uykuyu ka├ž─▒r─▒r. 15 dakikada uyuyamad─▒ysan─▒z kalk─▒n.

Yatmadan ├Ânce kahve, ├žay, enerji i├žece─či, sigara, alkol, baz─▒ a─čr─▒ kesici ila├ž ve asitli i├žecekleri t├╝ketmemeliyiz, uyar─▒c─▒ ├Âzellikli olduklar─▒ndan uyumak zorla┼č─▒r. 

Yeterince uykusunu alamayan v├╝cut yorgun oldu─čundan fazla enerji harcamaz bu da obeziteyi tetikler. 


G├Ârsel pexels.com dan al─▒nm─▒┼čt─▒r. 






13 yorum:

  1. Sabahlar─▒ hep yorgun kalk─▒yorum ben de. Ama zihnim ├žok yorgun, ├Âyle ├žok ┼čey var ki, d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m, uyusam da zor uyuyor, kalk─▒nca da yorgun kalk─▒yorum. :( Eline sa─čl─▒k t├╝m ├Âneriler ├žok iyi....

    Yan─▒tlaSil
  2. Great post.

    www.paginasempreto.blogspot.com.br

    Yan─▒tlaSil
  3. Uyku problemi i├žin faydal─▒ bir yaz─▒ olmu┼č. Te┼čekk├╝rler:)

    Yan─▒tlaSil
  4. Bense geceleri daha ge├ž uyuyup daha ├žok kitap okuyay─▒m diye m├╝cadele ediyorum. Ba┼č─▒m─▒ yast─▒─ča koydummu ┼č─▒p diye uyuyorum ├ž├╝nk├╝ yorgunluktan.­čśŐ
    Bu arada bayram─▒n─▒z kutlu olsun!!!

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. elimden geldi─čince birka├ž sayfa kitap okuyorum ben de :)

      Sil
  5. Kesinlikle hepsi ├žook do─čru ├Âzellikle bir madde dikkatimi ├žekti ki oda '' odada ─▒┼č─▒k bulundurmamak'' ama maalesef ben─▒m karanl─▒k fobimden dolay─▒ asla yapamad─▒─č─▒m bir ┼čey ve bunun zorlu─čunu (uykuya dalmakta) ├žok ya┼č─▒yorum. :/ ├ľneriler i├žin te┼čekk├╝rler :)

    Yan─▒tlaSil
  6. bende uyumadan ├Ânce kitap okurum :) ─░yi bayramlar.

    Yan─▒tlaSil
  7. Bu aralar kilo almaya ba┼člad─▒m, ge├ž yatman─▒n da etkisi olabilir san─▒r─▒m. Bilgiler i├žin te┼čekk├╝rler.

    Yan─▒tlaSil
  8. Sabahlar─▒ yorgun kalk─▒yor olmam kilo vermemle olduk├ža azald─▒. En ├žok s─▒cak etkiliyor benim uyku kalitemi. Yemek de ├Ânemli, yatmadan ├Ânce bir ┼čey yenilmemeli. Tavsiyeler i├žin ├žok te┼čekk├╝rler.

    Yan─▒tlaSil
  9. Burada yazanlar ger├žekten de i┼če yarayan ip u├žlar─▒..

    Yan─▒tlaSil