Kakule ve Faydaları


Tarçın'ın arkadaşları dizilerindeki sevimli kuşun adı olarak ilk kez duyduğum Kakule baharatını severek tüketiyorum. Özel tadını ve kokusunu çok beğeniyorum.
Kakule bitkisi Hindistan, Nepal ve Malezya'da üretiliyor. Zencefilgiller ailesine mensup bir bitki. 
Faydaları ise şunlar;
İçeriğindeki A ve C vitamini, sodyum, potasyum, kalsiyum, demir, manganez, magnezyum, fosfor ve çinko sayesinde vitamin ve mineral takviyesidir.

Sindirim sistemi sorunlarının giderilmesine yardımcıdır. Mide asitlerini düzenlir, sindirimi kolaylaştırır, mide ve bağırsak gazlarının giderilmesinde etkilidir. 

Sakinleştirici etkisi vardır. Yatmadan önce içilen kakule çayı, vücudun ve sinir sisteminin gevşemesine yardımcıdır. Stresi azaltarak iyi bir uyku sağlar. 

Tansiyon, kolesterol ve benzeri sorunlar için yararlıdır.

Afrodizyaktır. Cinsel isteği artırır.

Mikrop öldürücü özelliği vardır.

Adet döneminde yaşanan spazm ve krampların giderilmesinde etkilidir.

Mide bulantısının giderilmesine yardımcıdır.

Tohumlarının çiğnenmesi ağız ve diş sağlığı için yararlıdır. Kakule tohumlarını sıcak suda demleyip bu suyla gargara yapılabilir. 

Solunum sistemini rahatlatır.

Boğaz iltihabına bağlı öksürüğün giderilmesine yardımcı olur. 



44 Yorumlar

  1. Özellikle adet dönemimde kullandığım bir bitki
    Faydalarının bu kadar cok olduğunu bilmiyordum
    Teşekkür ederim 🙏

    YanıtlaSil
  2. Kakule, biliyorum :)
    Ben de beklerim bloguma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Faydalarını hiç bilmiyordum. Tüketmek lazım.

    YanıtlaSil
  4. Kakule çok faydalıdır. Ben çok severim. Kokusu da çok hoştur ayrıca. Teşekkürler bilgilendirdiğiniz için 😊

    YanıtlaSil
  5. Bu kadar faydası olduğunu bilmiyordum. Teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
  6. Bizde bu baharata hil deniliyor.Ve çay demlerken 2-3 tane atıyoruz bazen ve cevizli tatlılarda kullanıyoruz. Kokusunu ve tadını çok seviyorum.Bu kadar faydaları olduğunu bilmiyordum. Bilgilendirdiyiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Doğa o kadar şifalı bitkiler ile dolu ki.Kıymet bilmemiz gerekiyor."Kakkule hakkında yazılmış yazı" harika olmuş.Kalemine yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ne zaman kakule yazısı okusam Kakule'nin Bebekleri 'nin kulaklarını çınlatıyorum..Çok faydalıymış bu arada..

    YanıtlaSil
  9. Adet dönemimde muhakkak kullanmam gerek ,teşekkürler bilgi için canım :)

    YanıtlaSil
  10. İlk kez duydum ama faydaları pek çokmuş..

    YanıtlaSil
  11. Çok faydalı bir yazı hemen google plusta paylaştım.

    YanıtlaSil
  12. faydalı bilgi için teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Bir ara çay olarak tüketiyordum ve çok sevmiştim.gerçekten çok faydalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çay olarak denemedim merak ettim ben de :)

      Sil
  14. Tüketme alışkanlığımız yok, bu yazıdan sonra şans vermek gerektiğini düşündüm. Sevebileceğimizi düşünüyorum. Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  15. tımams deniycem sempatik geldi :) kokulara da bayılırıım :)

    YanıtlaSil
  16. Adorei a postagem, bem interessante!
    Beijos. ♥
    Diário da Lady

    YanıtlaSil
  17. Kakuleyi ben de Tarçın'ın arkadaşı olarak hatırladım. Çocuklarımla birlikte severek izlerdim o zamanlar..
    Kakule baharatınaysa yabancıydım maalesef yazınızı okuyana kadar.. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  18. Stresi azaltiyorsa kullanmam gerek💖

    YanıtlaSil
  19. Ne kadar faydaliymis sayende ögrendik canim 😍

    YanıtlaSil
  20. Yanlış hatırlamıyorsam bunu yemeklerde de kullanıyordı ya da pastalarda çok emin değilim. Ama çok faydalı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemeklerde hiç kullanmadım da agzımda çignemek hoşuma gidiyor :)

      Sil
  21. Zaman zaman çiğniyorum çok keyifli :)

    YanıtlaSil
  22. bu kadar faydalı bir bitki olduğunu bilmiyordum Kakule nin

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

YAZARIN ADI

ESRA TAKIM

İZLEYİCİLERİM