Aradığınız Islak Kek Tarifi Burda

Aradığınız Islak Kek Tarifi Burda

Tatlı her zaman ilk tercihim, Ramazan ayında ise tatlı vazgeçilmez oluyor. Tarif defterimi karıştırırken Islak Kek tarifi ile karşılaştım. Bol kakaolu mis gibi kokan bir Islak Keki uzun zaman sonra yeniden yapmaya karar verdim. İyiki de yapmışım işte Aradığınız Islak Kek Tarifi Burda .

Keki için Malzemeler

2 yumurta

3/4 su bardağı toz şeker

1/2 su bardağı zeytinyağı

1/2 su bardağı normal sıcaklıkta süt

1 kabartma tozu

2 yemek kaşığı toz kakao

1 su bardağı un

Sosu için Malzemeler

1/2 su bardağı süt

1/2 su bardağı toz şeker

1/2 su bardağı zeytinyağı

1 yemek kaşığı kakao

Kekin Hazırlanışı

Fırını ısıtın. Keki pişireceğiniz kalıbı tereyağı ile yağlayın. Derin bir kapta yumurtalar ile şekeri iyice çırpın. Zeytinyağı ve sütü de ekleyip çırpmaya devam edin. Ardından kakao, kabartma tozu ve unu ekleyip iyice karıştırın ve kalıba dökün. 180 derece fırında 40 dakika pişirin. 

Sosun Hazırlanışı

Kekin pişmesine yakın bir tencerede sos malzemelerini karıştırarak pişirin. 
Kek pişip fırından çıkınca istediğiniz şekilde dilimleyin. Kek ve sos ikisi de sıcakken sosu kekin üzerine dökün. 

Ben buzdolabında soğumuş halini daha çok beğeniyorum ama sizin tercihiniz farklı olabilir. 

Afiyet olsun.

15 Yorumlar

  1. Esra hanım ıslak keki ben çok seviyorum ceviz ekstrası olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aslında içinde de ceviz eklenebilir bence :)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor ben de çok severim bir ara denerim ben de ;)

    YanıtlaSil
  3. İftardan sonra tatlı olmazsa olmaz gerçekten. Kek çok lezzetli görünüyor, deneyeyim ben de. Tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Islak kek favorim. Biz de kızımla yaptık geçenlerde ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekten ziyade soslu oluşu pasta gibi hissettiriyor :)

      Sil
  5. Islak kek çok severim zaten corona günlerinde acayip kilo aldık nasıl zayıflayacağız biz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyice hareketsiz kaldık, ufak ufak evde hareket yapmanın vakti geldi :)

      Sil
  6. Bizim evde yapıldığı gün bitip ertesi günü göremeyenlerden. O nedenle sık sık yapmam :) ellerine sağlık Esracım nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yeldacım, biz de seviyoruz bu tarifi :)

      Sil
  7. This cake when served cold is very tasty ...

    YanıtlaSil
  8. Hakikaten arayip buldugum kek olmus..
    Nefis kek tarifi icin editore tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  9. ah ah çok severim saol tarif içiiin :) biz buna kunta kinte diyoz :) senin tarifine de bakayım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

YAZARIN ADI

ESRA TAKIM

İZLEYİCİLERİM